Türk Kimdir? Sorunsalı

Merhaba Fazladan Blog'un fazladan oyucuları... Topluma yararlı olabilmek için araştırmalar yaptım, sağı solu gezdim, 100 kişiye sordum bir popüler cevap buldum ve biz Türk insanı hakkında bir blog yazısı hazırladım.

Hiç düşündünüz mü, ya da aklınızın sol lobundan falan geçti mi bilmem "Türk olmak nedir?" diye bir soru? Bir Türk olarak İsviçreli bilim adamlarından önce ben kendimizi araştırdım, işte raporum:


  • Öncelikle çok samimi insanlarız eyvallah. Lafımızı, sözümüzü esirgemiyoruz.
  • Eğlencenin dibine vuruyoruz, hatta an geliyor b*kunu çıkarıyoruz. Mesela kışın kar toplarının içine taş koyup rakibin kafasını yaran tek ülke biziz.
  • Sanat anlayışımıza laf bulamıyorum. Gazete ve dergilerdeki resimlere sakal, bıyık çizmekte bize has.
  • Selamlaşmalarda da kendi stilimizi yaratmışız. Yolda tanıdık birini görünce arabayı hunharca üzerine sürüyoruz. 
  • O kadar arkadaş canlısı insanlarız ki, otobüs duraklarına, parklara hatta tuvaletlere "İstanbul'dan Doğan, 1.85 boyundayım ateşli sevişirim beni ara bebeğim!" yazıyoruz.
  • Nitekim gururlu insanlarız da trafikte bizi geçen aracı geçmeyi kendimize ilke sayıyoruz.
  • Misafirperverliğimize ise laf bulamıyorum.  Turist Sultan Ahmet'i sorduğunda tarif edene kadar dötümüzü yırtıyoruz.
  • Belki de terlikle terbiye verilen tek ülke biziz. 
  • Eğer bir öğrenciysek ve diğer öğrenci arkadaşlarla ortak bir evde yaşıyorsak kesinlikle ve kesinlikle tek bir temiz çatal, bıçak, tabak kalmayana denk o bulaşık yıkanmaz.
  • Yeni tanıdığımız birisine her şeyden önce "Nerelisin?" diye sorulur, cevap aldıktan sonra otomatikman "İçinden mi?" diye sormadan olmaz.
  • Yabancı dil öğrenme konusunda o kadar istekliyiz ki her şeyi es geçip öce küfürleri öğrenir, eğer yabancı birisine dilimizi öğretiyorsak önce küfürleri öğretiriz.
  • Büyüklerimizin daima "Ben senin yaşındayken..." diye başlayan serzenişleri vardır.
  • Sözümüzün de eriyiz ha! Kendimize kurallar koyar, bir daha da yazmayız.
- Fazıl bi daha da küfür etmicem olum!
* Ahahaha sen mi etmicen?
- Etmicem dediysem etmicem amk!

  • Ünlülerimizin bile kendine has özlü sözleri ve replikleri vardır:
"İlham kaynağım şu gördüğünüz boğaz... Bu deniz, bir öküze bile ilham verir..." (Serdar Ortaç)
"Mozart dinlemiyorum ama Türkiye'ye gelirse konserine mutlaka giderim." (Emrah)
"'Senin ağzını yerim.' toplumda çok sık kullanıldığı için böyle bir şarkı çıkarttım..." (Sinan Özen) 
"Sıfır puan kazanırsanız toplam sıfır puanınıza sıfır puan ekleriz." (Ebru Şallı, Pazar Yıldızı adlı yarışmada)
"Afrika'dan yamyam getireceğiz..." (Ebru Gündeş balayına giderken)
 "Bu tür şeylerin gerçek hayatta da, normal hayatta da yanına yaklaşmam artı sevmem..." (Tuğba Özay)
"Atatürk yaşasaydı, magazin gazetecileri onun da bir frikiğini yakalardı..." (Nurseli İdiz)
"Bize nasıl kullanıldığını gösterir misiniz lütfen?" (Gülgün Feyman, kadınlar için üretilmiş prezervatifi tutarak üretici firma yetkilisine)

Her şeye rağmen Türk olabilmek gurur duymayı gerektirir. Kabullenmeyi, her şeyimizle mutlu olabilmeyi, kendimizi iyi tanımayı...

Ne Mutlu Türk'üm diyene!
M. Kemal ATATÜRK



2 yorum:

  1. Olmamış, ama ayıp olmasın diye olmuş dedim.

    (Bkz: Eagle Eye) ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizi biz yapan özelliklerimize olmamış diyemeyiz Eagle Bey.

      Sil

Buralar eskiden hep yorumdu.